Dersin Adı | Video Sanatı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 229 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; çekim ve video sanatı projeleri üretmenin temelleri hakkında bilgi vermek, video sanatı kavramı ve perspektiflerine yönelik bir anlayış kazandırmak, ses ve görüntü aracılığı ile sanatsal üretim oluşturabilmek ve video sanatı tarihi ve eserleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Video sanatının temel kavramları, video sanatının görsel iletişim içindeki rolü, deneysel filmin temelleri, sinema ve video sanatının farklılıkları, video sanatı tarihinin temelleri ve ses ve görüntünün video sanatı üzerinde uygulanma biçimleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Video Sanatının Temel Kavramları | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1 |
2 | Video Sanatı ve Sinema İlişkisi | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1-3 |
3 | Deneysel Filmin Temelleri | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
4 | Kavramsal Sanat | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1,2 |
5 | 20. yüzyıl Video Sanatı Tarihi | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1 |
6 | Türkiye’ de Video Sanatı | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1-4 |
7 | Video Sanatının Günümüzde Uyarlanış Biçimleri | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
8 | Nam June Paik ve Bill Viola | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Temel Video Teknikleri | Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3 |
11 | Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4 |
12 | Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4 |
13 | Video Sanatı Uygulaması İçin Konu Belirlemesi ve Taslak | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3 |
14 | Uygulama Çalışması ve Kurgu | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Projesi |
Ders Kitabı | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117. Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Firdevs Candil Erdoğan, Çev.) Hayalperest Yayınevi, 1. Baskı, 2015. ISBN: 9786058502574 Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 7 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest